اردوغان: پوتین قرارداد غلات را تمدید می‌کند/ راه دیدار با بشار اسد باز است 

رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر ادامه تلاشش برای تمدید قرارداد غلات از آمادگی خود برای دیدار با همتای سوری اش خبر داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری در استانبول، در آستانه سفر به عربستان، قطر و امارات گفت: از شمال سوریه خارج نخواهیم شد، زیرا در آنجا با تروریست‌هایی که امنیت ما را تهدید می‌کنند، مبارزه می‌کنیم. راه دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه باز است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که او معتقد است که پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌خواهد طرح غلات دریای سیاه را پس از اینکه کرملین اعلام کرد این توافق متوقف شده است، تمدید کند. 

او گفت در حالی که ترکیه به تلاش‌های خود به عنوان میانجی در مذاکرات توافق غلات بین روسیه و اوکراین ادامه می‌دهد، پیش از نشست ماه اوت با پوتین تلفنی صحبت خواهد کرد.

اردوغان افزود که مقامات ترکیه و روسیه درباره این توافق گفتگو خواهند کرد و ابراز امیدواری کرد که این توافق بدون وقفه ادامه یابد. 

 سخنگوی کاخ کرملین، صبح امروز (دوشنبه) از فسخ قرارداد‌های دریای سیاه مربوط به غلات اوکراینی خبر داد و اعلام کرد که مسکو به محض آنکه همه طرف‌ها تمام گام‌های توافق‌شده قبلی را اجرا کنند، به توافق باز خواهد گشت.

توافق غلات دریای سیاه، که به اوکراین اجازه می‌دهد محصولات غذایی خود را از طریق دریای سیاه صادر کند، با اعلام روسیه مبنی بر عدم رسیدگی به خواسته‌های خود، امروز منقضی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار